„AKTYWNI RAZEM - WOLNI OD UZALEŻNIEŃ”

 

    Podczas trwania projektu „Aktywni Razem - Wolni od Uzależnień”, którego organizatorem jest Bydgoski Ośrodek Rehabilitacji, Terapii Uzależnień i Profilaktyki „BORPA”, Wydział Edukacji i Sportu Urzędu Miasta, Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli oraz Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy udało na się zorganizować w naszej szkole sportowe, medialne i filmowe wydarzenie pt. „Aktywny Piątek”. W akcji uczestniczyło 329 uczniów klas 1-3 oraz 4-8, hasłem przewodnim podczas wspólnej zabawy było „Ruch to Wolność, a nie używki".

   Nasze spotkanie rozpoczęło się od zajęć profilaktycznych prowadzonych przez specjalistów z BORPA, którzy podkreślali znaczenie wolności od używek, wskazując na zdrowy sposób spędzania czasu. Następnie przeszliśmy do części taneczno - sportowej, gdzie pani Agnieszka Matusiak poprowadziła niezwykle energetyczne zajęcia taneczne dostarczając  uczniom nie tylko dynamiczne ruchy, ale również inspirację do aktywnego trybu życia. Jednocześnie w salach odbywały się spotkania z sekcji medialnej pod hasłem „Opisujemy Wolność bez używek", pan Marcin Kowalewski skupił się na edukacji uczniów poprzez wykorzystanie mediów. Kreatywne projekty, opowiadania czy krótkie reportaże pozwoliły na ekspresję emocji oraz rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Zajęcia te budowały również świadomość konsekwencji sięgania po używki. Natomiast zajęcia filmowe „Trzeźwo spójrz na świat", pod przewodnictwem pana Jakuba Szymczaka, pozwoliły uczestnikom spojrzeć na świat z innej perspektywy. Uczniowie przez pryzmat filmu eksplorowali tematy związane z profilaktyką, co poszerzyło ich świadomość i zrozumienie różnych aspektów życia.

   Trzy niesamowite, skoordynowane warsztaty stworzyły bogate doświadczenie edukacyjne, promujące zdrowy styl życia i rozwijając kreatywną ekspresję uczniów.

Korzyści profilaktyczne dla uczniów wynikały z integracji różnych form edukacji. Dzieci nie tylko zdobyły wiedzę na temat szkodliwości używek, ale także rozwijały umiejętności interpersonalne, kreatywność oraz zdolność rozumienia innych perspektyw. Wsparcie specjalistów i aktywne uczestnictwo w różnorodnych zajęciach przyczyniło się do budowania zdrowego stylu życia oraz pozytywnych nawyków wśród uczniów.