Charakterystyka szkoły

„Szkoła Tysiąclecia” oddana do użytku w dniu 01 września 1960 roku. Zbudowana w ciągu jednego roku. Nadanie imienia Romualda Traugutta w dniu 22 stycznia 1964 roku. Funkcjonalna na 650 uczniów – aktualnie 358 uczniów + 17 uczniów w oddziale przedszkolnym. 17 oddziałów, w tym: • 1 ognisko przedszkolne, • kl. I – III – 6 oddziałów, • kl. IV – VIII – 10 oddziałów w tym 2 sportowe.

Pomieszczenia dydaktyczne: 15 sal lekcyjnych + sala do pracy projektowej + sala przedszkolna + sala gimnastyczna duża i mała, sala przystosowana do zajęć gimnastyki ko­rekcyjno – kompensacyjnej i zajęć rekreacyjno – sportowych klas 0 – III.

 

Motto roku

„Moc kompetencji – naszą drogą do przyszłości!”.

 

Cel działań szkoły

Zintegrowanie działań organów szkoły ukierunkowanych na:

  • zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków podczas pobytu w szkole
  • przeprowadzanie efektywnych zajęć
  • indywidualizowanie zajęć do potrzeb każdego ucznia
  • organizowanie różnych form integrujących społeczność szkolną a w szczególności klasową
  • kształtowanie prawidłowych nawyków zdrowotnych

 

Misja

Efektem edukacji w naszej Szkole Podstawowej nr 41 z Oddziałami Sportowymi jest pełny rozwój jednostki i wyposażenie absolwentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki na wyższym etapie.
W zmiennych warunkach życia XXI wieku oba te cele wymagają odpowiedniej, jakości systemu edukacyjnego, między innymi przez regularne i częste ocenianie osią­ganego postępu oraz wskazywanie silnych i słabych stron procesu nauczania.

W atmosferze odpowiedzialności, uczciwości, kreatywności i dążenia do sukcesu pragniemy szanować prawo każ­dego człowieka do odmienności myśli, poglądów, wyboru dróg życiowych. Będziemy nieustannie wspierać każdego ucznia, by mógł się harmonijnie, wszechstronnie rozwijać, zgodnie z jego osobistymi potrzebami i możliwościami. Każdy uczeń jest dla nas jednakowo ważny i każdemu będziemy pomagać, by osiągnął sukces.

 

Wizja i priorytety

Praca naszej szkoły opiera się na zgodnym współistnieniu i współpracy uczniów, nauczycieli i rodziców.

 

Cele i priorytety w pracy naszej szkoły to:

  • rozwijanie samodzielności, przedsiębiorczości i poczucia odpowiedzialności,
  • przygotowanie uczniów do dalszej nauki i nauczenie uczenia się,
  • rozwijanie poczucia solidarności i wzajemnej pomocy.

Ponadto będziemy się starać rozwijać w naszych wychowankach:

  • rozumienia innych, ciekawość świata i pragnienie nauki,
  • indywidualny styl uczenia się,
  • bogaty język dziecięcy,
  • umiejętność pracy indywidualnej i zbiorowej,
  • umiejętność krytycznego uczenia się,
  • rozumienie obcych kultur,
  • koncentrację na wybranych zainteresowaniach,
  • tolerancję ,
  • szacunek dla środowiska,
  • zaangażowanie w planowanie i ocenianie własnej edukacji,
  • umiejętność brania odpowiedzialności za własną naukę.

Podstawowym założeniem programu edukacyjnego i wychowawczego jest komunikacja człowieka ze światem i samym sobą. Będziemy stymulować samodzielne rozwijanie zdolności poznawczych i nauczać współdziałania i porozumiewania się z grupą i w grupie, jako ważnej umiejętności komunikacji społecznej.

 

Plan Akredytacji Erasmusa

Cele strategiczne:

  • Praca nad międzynarodowym wymiarem szkoły poprzez mobilności i udział w zagranicznych szkoleniach.
  • Wspieranie całościowe, harmonijnego i wieloaspektowego rozwoju ucznia poprzez działania o charakterze ponadnarodowym.
  • Wspieranie procesu cyfryzacji placówki.
  • Działania zmierzające do pogłębiania wykorzystywania innowacyjnych metod aktywnych w nauczaniu.
  • Szersze zaangażowanie grona pedagogicznego do działań o charakterze międzynarodowym,                    
  • Kształcenie kadry nauczycielskiej za granicą – dążenie, aby nauczyciele:
  1. wykorzystywali zdobyte umiejętności w szkole, czego efektem będzie stworzenie programu nauczania, stworzenie klas z rozszerzonym językiem angielskim, wykorzystywanie nowoczesnych metod nauczania;
  2. podnosili kwalifikacje językowe.
  • Zmiany w strukturze i organizacji placówki umożliwiające kształcenie językowe na wysokim poziomie uczniów (służąca realizacji danego projektu, wdrażaniu innowacji, wymianie doświadczeń, polepszaniu kompetencji językowych).
  • Wymiana międzynarodowa małych grup uczniów polegająca na kontakcie pośrednim i bezpośrednim.

Upowszechnienie efektów współpracy międzynarodowej nastąpi przez:

1)       przeprowadzenie rad szkoleniowych;

2)       zrealizowanie dodatkowych zajęć lub napisanie programu (w zależności od założeń projektów);

3)       dokonanie ewaluacji (opisanie, w jaki sposób skorzystają z projektów uczniowie);

4)       ocenę zmian w szkole, które się dokonały dzięki projektom (przekazanie dobrych praktyk na Radach Pedagogicznych);

5)       wykorzystanie narzędzi Office 365 do upowszechniania i magazynowania wypracowanych rezultatów (wirtualna biblioteka dokumentacji działań szkolnych);

6)       webinaria, szkolenia i konferencje o zasięgu lokalny, miejskim i ogólnopolskim promujące działania i rezultaty współpracy międzynarodowej.

 

Cele akredytacji

  1. Wzrost frekwencji na zajęcia dodatkowych i obowiązkowych wśród uczniów zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz ze środowisk defaworyzowanych.
  2. Wzrost wyników na egzaminach zewnętrznych poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii na zajęciach przygotowawczych.
  3. Umiędzynarodowienie na poziomie edukacji wczesnoszkolnej.
  4. Włączenie oddziałów dwujęzycznych w klasach siódmych i ósmych w strukturę organizacji.
  5. Wspieranie działań Samorządu Uczniowskiego w ramach wzmocnienia kompetencji obywatelskich i kształceniu sprzyjającemu rozumowaniu, czym są wspólne wartości