Charakterystyka szkoły.
„Szkoła Tysiąclecia” oddana do użytku w dniu 01 września 1960 roku. Zbudowana w ciągu jednego roku. Nadanie imienia Romualda Traugutta w dniu 22 stycznia 1964 roku. Funkcjonalna na 650 uczniów – aktualnie 437 uczniów.
Motto roku: „Jestem, działam, współpracuję”.
- Jestem
- poznaję siebie
- otrzymuję informację zwrotną budującą moją wartość
- projektuję działania zwiększające wiedzę o samym sobie
- Działam
- poznaję, projektuję i realizuj własną przestrzeń edukacyjną
- rozwijam sprawczość i samodzielność
- Współpracuję
- poznaję pojęcie i zasady konstruktywnej współpracy w grupie
- uczestniczę w ćwiczeniach rozwijających umiejętność współpracy w grupie
- wiem, jak rozwiązywać trudne sytuacje pojawiające się w grupie, zespole
Cel działań szkoły
Zintegrowanie działań organów szkoły ukierunkowanych na:
- zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków podczas pobytu w szkole
- przeprowadzanie efektywnych zajęć
- indywidualizowanie zajęć do potrzeb każdego ucznia
- organizowanie różnych form integrujących społeczność szkolną a w szczególności klasową
- kształtowanie prawidłowych nawyków zdrowotnych
Misja
Efektem edukacji w naszej Szkole Podstawowej nr 41 z Oddziałami Sportowymi jest pełny rozwój jednostki i wyposażenie absolwentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki na wyższym etapie.
W zmiennych warunkach życia XXI wieku oba te cele wymagają odpowiedniej, jakości systemu edukacyjnego, między innymi przez regularne i częste ocenianie osiąganego postępu oraz wskazywanie silnych i słabych stron procesu nauczania.
W atmosferze odpowiedzialności, uczciwości, kreatywności i dążenia do sukcesu pragniemy szanować prawo każdego człowieka do odmienności myśli, poglądów, wyboru dróg życiowych. Będziemy nieustannie wspierać każdego ucznia, by mógł się harmonijnie, wszechstronnie rozwijać, zgodnie z jego osobistymi potrzebami i możliwościami. Każdy uczeń jest dla nas jednakowo ważny i każdemu będziemy pomagać, by osiągnął sukces.
Wizja i priorytety
Praca naszej szkoły opiera się na zgodnym współistnieniu i współpracy uczniów, nauczycieli i rodziców.
Cele i priorytety w pracy naszej szkoły to:
- rozwijanie samodzielności, przedsiębiorczości i poczucia odpowiedzialności,
- przygotowanie uczniów do dalszej nauki i nauczenie uczenia się,
- rozwijanie poczucia solidarności i wzajemnej pomocy.
Ponadto będziemy się starać rozwijać w naszych wychowankach:
- ciekawość świata i pragnienie nauki,
- indywidualny styl uczenia się,
- bogaty język dziecięcy,
- umiejętność pracy indywidualnej i zbiorowej,
- umiejętność krytycznego uczenia się,
- rozumienie obcych kultur,
- koncentrację na wybranych zainteresowaniach,
- tolerancję i umiejętność rozumienia innych ludzi,
- szacunek dla środowiska,
- zaangażowanie w planowanie i ocenianie własnej edukacji,
- umiejętność brania odpowiedzialności za własną naukę.
Podstawowym założeniem programu edukacyjnego i wychowawczego jest komunikacja człowieka ze światem i samym sobą. Będziemy stymulować samodzielne rozwijanie zdolności poznawczych i nauczać współdziałania i porozumiewania się z grupą i w grupie, jako ważnej umiejętności komunikacji społecznej.