Szkoła Podstawowa nr 41 w Bydgoszczy – to placówka, która łączy 60-letnią tradycję z nowoczesną edukacją.
MOTTO ROKU
„Wiara nauczyciela w ucznia czyni cuda, wiara ucznia w siebie sukces”.
Cel: Zintegrowanie działań organów szkoły ukierunkowanych na:
· zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków podczas pobytu w szkole,
· przeprowadzanie efektywnych zajęć
· indywidualizowanie zajęć do potrzeb każdego ucznia
· organizowanie różnych form integrujących społeczność szkolną a w szczególności klasową
· kształtowanie prawidłowych nawyków zdrowotnych
MISJA
Efektem edukacji w naszej Szkole Podstawowej nr 41 z Oddziałami Sportowymi jest pełny rozwój jednostki i wyposażenie absolwentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki na wyższym etapie. W zmiennych warunkach życia XXI wieku oba te cele wymagają odpowiedniej, jakości systemu edukacyjnego, między innymi przez regularne i częste ocenianie osiąganego postępu oraz wskazywanie silnych i słabych stron procesu nauczania.
W atmosferze odpowiedzialności, uczciwości, kreatywności i dążenia do sukcesu pragniemy szanować prawo każdego człowieka do odmienności myśli, poglądów, wyboru dróg życiowych. Będziemy nieustannie wspierać każdego ucznia, by mógł się harmonijnie, wszechstronnie rozwijać, zgodnie z jego osobistymi potrze-bami i możliwościami. Każdy uczeń jest dla nas jednakowo ważny i każdemu będziemy pomagać, by osiągnął sukces.
WIZJA I PRIORYTETY
Praca naszej szkoły opiera się na zgodnym współistnieniu i współpracy uczniów, nauczycieli i rodziców.
Cele i priorytety w pracy naszej szkoły to (na podstawie przeprowadzonej ankiety):
· rozwijanie samodzielności, przedsiębiorczości i poczucia odpowiedzialności,
· przygotowanie uczniów do dalszej nauki i nauczenie uczenia się,
· rozwijanie poczucia solidarności i wzajemnej pomocy.
Ponadto będziemy się starać rozwijać w naszych wychowankach:
· ciekawość świata i pragnienie nauki,
· indywidualny styl uczenia się,
· bogaty język dziecięcy,
· umiejętność pracy indywidualnej i zbiorowej,
· umiejętność krytycznego uczenia się,
· rozumienie obcych kultur,
· koncentrację na wybranych zainteresowaniach,
· tolerancję i umiejętność rozumienia innych ludzi,
· szacunek dla środowiska,
· zaangażowanie w planowanie i ocenianie własnej edukacji,
· umiejętność brania odpowiedzialności za własną naukę.
Podstawowym założeniem programu edukacyjnego i wychowawczego jest komunikacja człowieka ze światem i samym sobą. Będziemy stymulować samodzielne rozwijanie zdolności poznawczych i nauczać współdziałania i porozumiewania się z grupą i w grupie, jako ważnej umiejętności komunikacji społecznej.
EUROPEJSKI PLAN ROZWOJU SZKOŁY:
Cele:
· podnoszenie kompetencji kluczowych i ich znaczenia na rynku pracy (przedsiębiorczość);
· podnoszenie jakości, innowacyjności i internacjonalizacji instytucji przed wzmocnioną współpracę po-nadnarodową;
· wdrażanie i popularyzowanie innowacji;
· kształtowanie kompetencji językowych;
· kształtowanie postaw patriotycznych, samoświadomości kulturowej;
· podnoszenie kompetencji z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii oraz tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych;
Realizacji celów służy:
· kształcenie kadry nauczycielskiej za granicą – dążenie aby nauczyciele:
- wykorzystywali zdobyte umiejętności w szkole, czego efektem będzie stworzenie programu nau-czania, stworzenie klas z rozszerzonym językiem angielskim, wykorzystywanie nowoczesnych me-tod nauczania;
- podnosili kwalifikacje językowe;
· mobilność międzynarodowa uczniów (służąca realizacji danego projektu, wdrażaniu innowacji, wy-mianie doświadczeń, polepszaniu kompetencji językowych).
Po realizacji projektu nauczyciel musi upowszechnić rezultaty płynące z projektu:
· poprzez przeprowadzenie rady szkoleniowej dla nauczycieli;
· zrealizowanie dodatkowych zajęć lub napisanie programu (w zależności od założeń danego projektu);
· dokonać ewaluacji (opisać, w jaki sposób skorzystają z projektu uczniowie);
· ocenić zmiany w szkole, które się dokonały dzięki projektowi (omówienie na Radzie Pedagogicznej)