Charakterystyka szkoły
„Szkoła Tysiąclecia” oddana do użytku w dniu 01 września 1960 roku. Zbudowana w ciągu jednego roku. Nadanie imienia Romualda Traugutta w dniu 22 stycznia 1964 roku. Funkcjonalna na 650 uczniów – aktualnie 358 uczniów + 17 uczniów w oddziale przedszkolnym. 17 oddziałów, w tym: • 1 ognisko przedszkolne, • kl. I – III – 6 oddziałów, • kl. IV – VIII – 10 oddziałów w tym 2 sportowe.
Pomieszczenia dydaktyczne: 15 sal lekcyjnych + sala do pracy projektowej + sala przedszkolna + sala gimnastyczna duża i mała, sala przystosowana do zajęć gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej i zajęć rekreacyjno – sportowych klas 0 – III.
Motto roku
„Moc kompetencji – naszą drogą do przyszłości!”.
Cel działań szkoły
Zintegrowanie działań organów szkoły ukierunkowanych na:
- zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków podczas pobytu w szkole
- przeprowadzanie efektywnych zajęć
- indywidualizowanie zajęć do potrzeb każdego ucznia
- organizowanie różnych form integrujących społeczność szkolną a w szczególności klasową
- kształtowanie prawidłowych nawyków zdrowotnych
Misja
Efektem edukacji w naszej Szkole Podstawowej nr 41 z Oddziałami Sportowymi jest pełny rozwój jednostki i wyposażenie absolwentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki na wyższym etapie.
W zmiennych warunkach życia XXI wieku oba te cele wymagają odpowiedniej, jakości systemu edukacyjnego, między innymi przez regularne i częste ocenianie osiąganego postępu oraz wskazywanie silnych i słabych stron procesu nauczania.
W atmosferze odpowiedzialności, uczciwości, kreatywności i dążenia do sukcesu pragniemy szanować prawo każdego człowieka do odmienności myśli, poglądów, wyboru dróg życiowych. Będziemy nieustannie wspierać każdego ucznia, by mógł się harmonijnie, wszechstronnie rozwijać, zgodnie z jego osobistymi potrzebami i możliwościami. Każdy uczeń jest dla nas jednakowo ważny i każdemu będziemy pomagać, by osiągnął sukces.
Wizja i priorytety
Praca naszej szkoły opiera się na zgodnym współistnieniu i współpracy uczniów, nauczycieli i rodziców.
Cele i priorytety w pracy naszej szkoły to:
- rozwijanie samodzielności, przedsiębiorczości i poczucia odpowiedzialności,
- przygotowanie uczniów do dalszej nauki i nauczenie uczenia się,
- rozwijanie poczucia solidarności i wzajemnej pomocy.
Ponadto będziemy się starać rozwijać w naszych wychowankach:
- rozumienia innych, ciekawość świata i pragnienie nauki,
- indywidualny styl uczenia się,
- bogaty język dziecięcy,
- umiejętność pracy indywidualnej i zbiorowej,
- umiejętność krytycznego uczenia się,
- rozumienie obcych kultur,
- koncentrację na wybranych zainteresowaniach,
- tolerancję ,
- szacunek dla środowiska,
- zaangażowanie w planowanie i ocenianie własnej edukacji,
- umiejętność brania odpowiedzialności za własną naukę.
Podstawowym założeniem programu edukacyjnego i wychowawczego jest komunikacja człowieka ze światem i samym sobą. Będziemy stymulować samodzielne rozwijanie zdolności poznawczych i nauczać współdziałania i porozumiewania się z grupą i w grupie, jako ważnej umiejętności komunikacji społecznej.
Plan Akredytacji Erasmusa
Cele strategiczne:
- Praca nad międzynarodowym wymiarem szkoły poprzez mobilności i udział w zagranicznych szkoleniach.
- Wspieranie całościowe, harmonijnego i wieloaspektowego rozwoju ucznia poprzez działania o charakterze ponadnarodowym.
- Wspieranie procesu cyfryzacji placówki.
- Działania zmierzające do pogłębiania wykorzystywania innowacyjnych metod aktywnych w nauczaniu.
- Szersze zaangażowanie grona pedagogicznego do działań o charakterze międzynarodowym,
- Kształcenie kadry nauczycielskiej za granicą – dążenie, aby nauczyciele:
- wykorzystywali zdobyte umiejętności w szkole, czego efektem będzie stworzenie programu nauczania, stworzenie klas z rozszerzonym językiem angielskim, wykorzystywanie nowoczesnych metod nauczania;
- podnosili kwalifikacje językowe.
- Zmiany w strukturze i organizacji placówki umożliwiające kształcenie językowe na wysokim poziomie uczniów (służąca realizacji danego projektu, wdrażaniu innowacji, wymianie doświadczeń, polepszaniu kompetencji językowych).
- Wymiana międzynarodowa małych grup uczniów polegająca na kontakcie pośrednim i bezpośrednim.
Upowszechnienie efektów współpracy międzynarodowej nastąpi przez:
1) przeprowadzenie rad szkoleniowych;
2) zrealizowanie dodatkowych zajęć lub napisanie programu (w zależności od założeń projektów);
3) dokonanie ewaluacji (opisanie, w jaki sposób skorzystają z projektów uczniowie);
4) ocenę zmian w szkole, które się dokonały dzięki projektom (przekazanie dobrych praktyk na Radach Pedagogicznych);
5) wykorzystanie narzędzi Office 365 do upowszechniania i magazynowania wypracowanych rezultatów (wirtualna biblioteka dokumentacji działań szkolnych);
6) webinaria, szkolenia i konferencje o zasięgu lokalny, miejskim i ogólnopolskim promujące działania i rezultaty współpracy międzynarodowej.
Cele akredytacji
- Wzrost frekwencji na zajęcia dodatkowych i obowiązkowych wśród uczniów zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz ze środowisk defaworyzowanych.
- Wzrost wyników na egzaminach zewnętrznych poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii na zajęciach przygotowawczych.
- Umiędzynarodowienie na poziomie edukacji wczesnoszkolnej.
- Włączenie oddziałów dwujęzycznych w klasach siódmych i ósmych w strukturę organizacji.
- Wspieranie działań Samorządu Uczniowskiego w ramach wzmocnienia kompetencji obywatelskich i kształceniu sprzyjającemu rozumowaniu, czym są wspólne wartości