Dzień Kropki to wyjątkowe święto, które stawia na rozwój kreatywności i wyobraźni. To globalne wydarzenie, obchodzone w wielu miejscach na świecie, inspirowane książką „Kropka” autorstwa Petera H. Reynoldsa, ma na celu wspieranie dzieci w odkrywaniu swoich talentów, budowaniu pewności siebie oraz rozwijaniu twórczego myślenia.
Dzieci z zerówki i klas I-III brały aktywny udział w obchodach Dnia Kropki, który w naszej szkole obchodziliśmy 13 września. Miały okazję uczestniczyć w szeregu różnorodnych aktywności związanych z kropkami, które angażowały ich zmysły, spostrzegawczość i umiejętności współpracy w grupie.
W zerówce dzień rozpoczął się od zabawy polegającej na szukaniu ukrytych kropek w sali. Była to świetna okazja do ćwiczenia spostrzegawczości, a jednocześnie do integracji grupy. Wspólnie, z uśmiechem na twarzach, dzieci szukały kropek, które były skrzętnie schowane przez nauczycieli. Następnie, dzieci obejrzały krótki film pt. „The Dot - Kropka”, który opowiada o dziewczynce imieniem Vashti, odkrywającej swoje talenty artystyczne po namowie nauczycielki. Ta inspirująca opowieść stała się punktem wyjścia do rozmowy z dziećmi o ich talentach, możliwościach twórczych oraz o tym, jak małe rzeczy mogą stać się początkiem czegoś wyjątkowego. W ramach pracy plastycznej dzieci wzięły udział w grupowym zadaniu polegającym na przekształceniu zwykłej kropki w pawia. Była to doskonała okazja do rozwijania wyobraźni, kreatywności oraz umiejętności manualnych. Dzieci miały także możliwość stworzenia kropkowej sowy, wykorzystując farby, co pozwoliło im na jeszcze większą ekspresję artystyczną. Nie zabrakło również elementu związanego z modą – dzieci przyszły ubrane w stroje z kropkami, a w trakcie dnia używały różnych kropkowych rekwizytów, co dodatkowo wzbogaciło atmosferę i dodało świętu koloru.
Jedną z kluczowych aktywności dnia było tworzenie zespołowej pracy zatytułowanej „Przekształć kropkę w...”. Klasy pierwsze przekształciły kropkę w „magiczne kwiaty”, drugie w „fantazyjne zwierzęta”, a trzecie w „komiczne kropki”. Po zakończeniu wszyscy zostali zachęceni do zaprezentowania swoich dzieł na szkolnych tablicach, na holu pierwszego piętra, gdzie każdy będzie mógł podziwiać ich twórczość.
Dzieci z klas trzecich rysowały także „Kropersy”, a ich tworzenie było wspaniałą zabawą dla małych artystów.