Od 7 do 11 kwietnia obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Hiszpański – inicjatywę zainicjowaną przez uczniów i nauczycieli biorących udział w mobilności do Granady. Naszym celem było przybliżenie uczniom kultury hiszpańskiej, podzielenie się wrażeniami z wyjazdu oraz opowiedzenie o tym, co wynieśliśmy z tej wyjątkowej przygody. 

 

W poniedziałek rozpoczęliśmy od apelu i relacji uczestników mobilności. Opowiadaliśmy ciekawostki z życia szkoły partnerskiej, dzieliliśmy się tym, co nas zaskoczyło, i porównywaliśmy codzienność w Hiszpanii i Polsce. Największe zdziwienie wśród słuchaczy wzbudziła informacja, że w Hiszpanii lekcje trwają po 60 minut i jest tylko jedna długa przerwa w ciągu dnia. 

 

Wtorek był dniem „Tapas” – tradycyjnych hiszpańskich przekąsek. Na stołach pojawiły się sery, oliwki, owoce, bagietki z oliwą, suszone owoce, nachosy z sosami oraz pyszne wypieki przygotowane przez Izę i Zuzię. Dziewczynki z klasy 7A, ubrane w hiszpańskie stroje, serwowały te smakołyki podczas przerw. 

 

W środę świętowaliśmy dzień mozaik. Granada to miasto słynące z mozaik, a najpiękniejsze z nich można podziwiać w zamku Alhambra. Uczniowie obejrzeli film pokazujący proces tworzenia oryginalnych mozaik, a następnie sami projektowali własne wzory na szkolnych ścianach. 

 

Czwartek upłynął nam w rytmach flamenco. Zuzia i Anife zaprezentowały hiszpańskie tańce, których nauczyły się same zainspirowane sukniami i kulturą Hiszpanii. Pan Paweł przygotował pokaz tańca i zachęcił publiczność do wspólnej zabawy. 

 

W piątek skupiliśmy się na języku hiszpańskim – uczyliśmy się podstawowych zwrotów, a następnie uczestnicy konkursu mogli nagrać własny filmik z krótkimi wypowiedziami w języku hiszpańskim. 

 

Tydzień Hiszpański był pełen wrażeń, smaków, tańca i inspirujących doświadczeń. Dzięki zaangażowaniu uczniów i nauczycieli udało nam się stworzyć wyjątkową atmosferę i przybliżyć społeczności szkolnej kulturę Hiszpanii. Był to również doskonały moment, by podzielić się refleksjami z mobilności i zainspirować innych do odkrywania świata – zarówno przez podróże, jak i naukę języków obcych.