Z przyjemnością informujemy, że od tego roku nasza szkoła jest tzw. szkołą laboratoryjną.

 

Zaproszenie do Laboratorium SUS zostało skierowane przez CEO (Centrum Edukacji Obywatelskiej) do wybranych placówek, zaawansowanych w doskonaleniu uczenia się i nauczania, gotowych na intensywną pracę nad poszukiwaniem oraz wdrażaniem nowych rozwiązań.

Laboratoria Szkoły Uczącej Się to elitarna grupa szkół, które wykorzystują i rozwijają praktyki współpracy nauczycieli w modelowy sposób, wypracowują materiały edukacyjne oraz kształcą nauczycieli-liderów, a także organizują konferencje i spotkania otwarte.

Jako szkoła laboratoryjna pracujemy nad pogłębieniem wiedzy i doskonaleniem pracy z uczniami. Naszym zadaniem będzie też upowszechnianie wśród innych szkół, zrzeszonych w Klubie SUS, wypracowanych przez naszych nauczycieli efektywnych sposobów pracy z uczniami. To docenienie naszych osiągnięć i zachęta, by – jako eksperci – dzielić się nimi z innymi szkołami.

Obszarem, który szczególnie chcemy rozwijać i pokazywać na zewnątrz jest „Projektowanie lekcji z uwzględnieniem wiedzy o efektywnym uczeniu się”.

 

Celem działań podejmowanych przez nauczycieli w tym obszarze tematycznym jest uwzględnianie w projektowaniu lekcji wiedzy o efektywnym uczeniu się, m.in. 

- stosowanie ćwiczeń w przywoływaniu,

- przemieszania w obrębie treści i form,

- zadań o pożądanej trudności,

- rozłożenia uczenia się w czasie,

- podwójnego kodowania,

a także praca z uczniami, by umieli się uczyć i byli świadomi, co wspiera a co przeszkadza im w uczeniu się oraz umieli planować własne uczenie się. Uwaga nauczycieli realizujących działania w tym obszarze tematycznym będzie koncentrować  się na rozpoznawaniu procesu uczenia się uczniów i zbieraniu dowodów ich uczenia się.

 

W ramach działania w Laboratorium SUS nasza szkoła będzie współpracować nad rozwijaniem tego obszaru z Międzynarodową Szkoła Podstawową Paderewski w Lublinie.