MAPY GOOGLE JAKO MATERIAŁY AUTENTYCZNE NA LEKCJI NIEMIECKIEGO

 

Jedną z umiejętności, którą uczniowie powinni opanować realizując dział o tematyce „miasto” jest pytanie o drogę i wskazywanie drogi. Do realizacji tego celu wykorzystaliśmy Mapy Google, a więc materiały autentyczne, które przedstawiały okolicę naszej szkoły. Zadaniem uczniów było napisanie dialogów. Każda para losowała mapkę. Punktem A był budynek szkoły - to tutaj zaczynały się wszystkie trasy. Punktem B były kolejno: poczta, supermarket, centrum handlowe lub kościół. Po czasie przeznaczonym na pracę w parach uczniowie prezentowali swoje wypowiedzi i co najważniejsze, sami udzielali sobie informacji zwrotnej. Po czym poznaliśmy, że zadanie zostało wykonane poprawnie? Otoż na ekranie multimedialnym wyświetlaliśmy tę samą mapę. Uczeń z przeciwnej pary podchodził do monitora i wodził po niej palcem, rysując trasę zgodnie z tym, co usłyszał. Jeśli doszedł do miejsca docelowego, zadanie było zaliczone. Jeśli zbłądził - para musiała poprawić swój opis i zaprezentować go za moment ponownie. Jak się okazało, interpretacja mapy wcale nie jest taka prosta, a określenie własnego położenia w stosunku do otaczających obiektów terenowych i utrzymywanie nakazanego kierunku marszu płata czasem figle i nawet ósmoklasistom zdarza się pomylić skręt w lewo ze skrętem w prawo.