Uczniowie klasy szóstej mieli okazję przenieść się w przyszłość i zaprojektować własne wizje nowoczesnych metropolii w ramach projektu STEAM „The City of the Future”.
Podczas trzygodzinnych zajęć młodzi architekci i urbaniści najpierw rozmawiali o tym, co powinno znaleźć się w idealnym mieście. Następnie podzielili się zadaniami, opracowali plan działania i skonfrontowali swoje pomysły z realnymi ograniczeniami czasu i technologii. W praktycznej części projektu uczniowie tworzyli plakaty i makiety swoich miast, testowali rozwiązania z pomocą ozobotów, dodawali obliczenia matematyczne (liczba mieszkańców, powierzchnia, skala), a także przygotowali opisy w języku angielskim. Finałem była prezentacja – w czasie której ozoboty poruszały się po wyznaczonych trasach w futurystycznych miastach, a uczniowie w języku angielskim opowiadali o swoich projektach.
Zajęcia pozwoliły połączyć naukę z kreatywnością i technologią, a jednocześnie rozwinęły umiejętności współpracy, planowania i krytycznego myślenia. W efekcie powstały nie tylko wizje miast przyszłości, ale każda z grup utrwaliła słownictwo związane z miastem, transportem i równowagą ekologiczną.