NAUCZANIE POPRZEZ GRANIE
 
Dnia 10 października przypadał w tym roku Dzień Gier Planszowych. Postanowiliśmy wykorzystać tę okazję i uatrakcyjnić tydzień zajęć o elementy grywalizacji. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać jak szerokie możliwości niesie za sobą wykorzystanie gier w procesie uczenia się. Nie tylko umożliwiają one realizację celów dydaktycznych i wychowawczych, ale jednocześnie gwarantują atrakcyjną i przyjemną formę uczenia się dla uczniów i uczennic. Są narzędziem, które rozwija kreatywność, pozwala przyswajać reguły, kształci samodzielność, uczy podejmować decyzje indywidualnie i grupowo, wspomaga koncentrację, doskonali kompetencje społeczne i usprawnia kształcone umiejętności. Dobrze skonstruowane gry dydaktyczne uczą krytycznego myślenia i umiejętności dostrzegania problemu z różnych punktów widzenia. Na koniec, to właśnie gry kształcą umiejętności radzenia sobie z emocjami, chociażby podczas sytuacji, gdy jeden zawodnik wygrywa, a drugi musi się zmierzyć z porażką.
 
Laboratorium SUS