PRACA METODĄ STEAM KLASY 6A NA MATEMATYCE
Celem projektu było utrwalenie wiadomości na temat rodzajów kątów. Produktem końcowym był obraz na białym arkuszu A4, przedstawiający rzecz, owada, ptaka, zwierzę lub coś oryginalnego, fantazyjnego, składający się tylko z kątów. Projekt miał zawierać jak najwięcej rodzajów kątów ze względu na ich miarę oraz relacje między miarami kątów wyznaczonymi przez trzy proste.
Science, Math
Wstępem do realizacji były poszukiwania w internecie informacji o wykorzystaniu kątów w życiu codziennym np. w sztuce, budownictwie itp. Uczennice klasy 6a utrwaliły rodzaje kątów ze względu na ich miary oraz kątów utworzonych przez trzy proste. Na lekcji matematyki, sporządziły krótką notatkę w zeszycie, definiując rodzaje kątów.
Engineering, Art
Następnie przystąpiły do wykonania projektu obrazu geometrycznego, który składał się wyłącznie z kątów. Każdy projekt zawierał różne rodzaje kątów, zaznaczone różnymi kolorami, oraz legendę, która wyjaśniała, jakie kąty zostały użyte w projekcie.
Technology
Uczennice wykonały zdjęcia swoich notatek i projektów, które następnie przesłały na padlet. Każda grupa zaprezentowała swój projekt za pomocą padletu, opisując, co przedstawia, wskazując zaznaczone kąty oraz odpowiednio je nazywając.
Podsumowanie pracy grupy
Podczas prezentacji, uczennice podsumowały pracę swojej grupy, opisując podział zadań oraz to, co udało im się osiągnąć. Wskazały również, co było dla nich najtrudniejsze w realizacji projektu.
Praca metodą STEAM pozwoliła na praktyczne zastosowanie wiedzy matematycznej w kreatywny sposób, rozwijając jednocześnie umiejętności inżynieryjne, artystyczne i technologiczne.