PROJECT-BASED LEARNING, CZYLI PRACA PROJEKTOWA NA LEKCJACH JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

Odejście od zadań domowych, praca w grupach, doświadczanie by budować doświadczenie, a także integracja między przedmiotowa, to cechy nowoczesnej edukacji z powodzeniem realizowane w naszej szkole. 

W dzisiejszych czasach edukacja ewoluuje, a nauczyciele poszukują innowacyjnych metod, aby zaangażować uczniów w proces nauki i budować kompetencje przyszłości. Jednym z fascynujących podejść jest praca metodą projektu, która nie tylko rozwija kreatywność, ale również stawia uczniów w roli aktywnych uczestników procesu edukacyjnego. Jednym z inspirujących przykładów takiej pracy jest projekt tworzenia makiety wymarzonej szkoły, którą wykonały uczennice klasy 4a na lekcji języka angielskiego.  

Dlaczego?  

⁃ Projekt pozwala dzieciom swobodnie wyrazić swoje pomysły i marzenia dotyczące idealnej szkoły, co rozwija ich kreatywność.  

⁃ Tworzenie makiet wymaga zastosowania praktycznych umiejętności, takich jak planowanie, konstruowanie, a nawet zdolności matematyczne, co stanowi integralną część procesu  nauki. 

⁃ Praca nad makietą wymaga współpracy i komunikacji między uczniami, co rozwija umiejętności interpersonalne. 

⁃ Dzieci muszą samodzielnie podejmować decyzje dotyczące projektu, co pozwala im rozwijać umiejętność podejmowania odpowiedzialności za własne zadania. 

⁃ Uczniowie uczestniczą w procesie planowania, decydując o układzie sal lekcyjnych, wyglądzie boiska, czy nawet dodatkowych udogodnieniach. 

⁃ Po ukończeniu projektu, autorzy prezentują swoje makiety przed klasą, dzieląc się swoimi koncepcjami i refleksjami. 

 

Praca metodą projektu nie tylko poszerza horyzonty edukacyjne, ale również rozwija umiejętności, które są istotne w codziennym życiu. To fascynujące doświadczenie, które łączy zabawę z nauką, stawiając uczniów w centrum procesu edukacyjnego.