PROJEKT EDUKACYJNY KLASY 7B “PODRÓŻE TEŻ KSZTAŁCĄ” METODĄ STEAM

CEL PROJEKTU

  • poznanie i zrozumienie czym jest turystyka
  • rozwijanie  umiejętności planowania podróży
  • poznanie zasad bezpiecznego podróżowania po świecie
  • umiejętność zdobywania najnowszych informacje o sytuacji na świecie i ewentualnych zagrożeniach

 

Inspiracją do wykonania projektu była lektura "Latarnika" Henryka Sienkiewicza.
Bohater noweli, Polak o nazwisku Skawiński, wiódł burzliwe życie obfitujące w liczne przygody. Brał udział w powstaniu listopadowym przez co musiał opuścić kraj. Jako emigrant tułał się po całym świecie  podejmując się różnych prac był m.in. harpunnikiem, poszukiwaczem diamentów i właścicielem fabryki cygar. Był m. in. w Indiach, Australii, Brazylii, Kanadzie i na wyspie Kuba. Wreszcie, pod koniec życia, przybył do Stanów Zjednoczonych , gdzie objął posadę latarnika w miejscowości Aspinwall.

Na języku polskim w oparciu o lekturę "Latarnik" uczniowie  wykonali  plakaty prezentujące losy bohatera noweli.

Na historii wyjaśniali różnice między emigracją polityczną a ekonomiczną (zarobkową), określali  kierunki emigracji zarobkowej Polaków pod koniec XIX w.,  opisali  formy działalności Polaków na emigracji, z uwzględnieniem działalności naukowej, podróżniczej i odkrywczej, przedstawia  dokonania Ernesta Malinowskiego, Ignacego Domeyki, Pawła Edmunda Strzeleckiego, Bronisława Piłsudskiego.

Na lekcji biologii wykonali prezentację o charakterystycznych potrawach i walorach kuchni wybranych krajów europejskich.

Na lekcjach języka niemieckiego wyszukiwali ciekawostek turystycznych o krajach niemieckojęzycznych w Europie, a następnie na zajęciach z informatyki na podstawie zgromadzonych informacji sporządzili tabelkę "Podróże dookoła Europy" uwzględniając Niemcy, Austrię, Szwajcarię, Luksemburg, Belgię i Liechtestein.

Na plastyce wyszukiwali w internecie i rysowali na przygotowanej przez nauczyciela planszy wszystkie flagi krajów całego świata, mające kolor biały i czerwony.

I na koniec, na zajęciach wychowania fizycznego poznali dyscypliny sportowe, gry i zabawy znane wśród uczniów szkół europejskich.

Efekty swojej pracy uczniowie przedstawili w prezentacji pokazywanej podczas  Dnia Różnorodności 2 czerwca w naszej szkole.

Praktyczne porady i wskazówki dotyczące podróżowania i turystki przedstawiono w prezentacji „Przygotowania do wyjazdu za granicę – praktyczny instruktaż” przygotowanej w oparciu o AI za pomocą aplikacji gamma.app

https://gamma.app/docs/Przygotowania-do-wyjazdu-za-granice-praktyczny-instruktaz-ykw96yh8be33w1f