PROJEKT STEAM „JAK ZATRZYMAĆ KREDKI?”

Czy można omawiać lekturę w sposób kreatywny i angażujący, realizując projekt STEAM? Oczywiście, że tak. Klasie 2 b posłużyła do tego książka Drew Daywalt „Dzień, w którym kredki miały dość”. Głównym celem projektu było rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki poprzez twórcze działanie inspirowane lekturą.

Podczas realizacji projektu STEAM „Jak zatrzymać kredki?” dzieci poznały i zapamiętały treść lektury „Dzień, w którym kredki miały dość”, miały okazję rozmawiać o emocjach i potrzebach kredek, co było punktem wyjścia do stworzenia komfortowych przestrzeni dla bohaterów. Do konstrukcji domków, dzieci wykorzystały zdobytą wcześniej wiedzę dotyczącą potrzeb kredek, powstawania barw i ich wpływu na nasze samopoczucie. Wykorzystywały też umiejętności matematyczne, które były potrzebne do stworzenia konstrukcji. Następnie wykonały zdjęcia swoich budowli, aby móc je wypromować. Niektóre grupy pokusiły się nawet o rozwiązania proekologiczne. Na zakończenie dzieci miały okazję poznać znaczenie słowa demokracja, wybierając najciekawszy projekt poprzez głosowanie.