W naszej szkole klasy pierwsze rozpoczęły udział w programie „STEAMowe Przygody Pierwszaków”. To wyjątkowa inicjatywa, która łączy naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę, rozwijając kreatywność oraz umiejętność współpracy już od najmłodszych lat. 

Jednym z kluczowych momentów inauguracji programu była wizyta pani profesor Marleny Plebańskiej. Pod jej czujnym okiem uczniowie projektowali własne maskotki, które stały się STEAMowymi „towarzyszami” – symbolicznymi reprezentacjami pasji do nauki, eksperymentowania i tworzenia. Każde dziecko miało okazję wcielić się w małego projektanta i konstruktora, mierząc się z zadaniami z zakresu planowania, wyboru materiałów, precyzyjnego wykonania i estetyki. Powstały wyjątkowe prace, które wzbudziły wśród pierwszaków ogromną radość i poczucie dumy.

Podczas zajęć naszą szkołę odwiedzili również inni goście: pani Ewa Witenberg, kierowniczka Referatu Strategii i Jakości Edukacji w Wydziale Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Bydgoszczy oraz pan Michał Laskowski, dyrektor Miejskiego Ośrodka Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. Z zainteresowaniem obserwowali zaangażowanie i kreatywność dzieci, podkreślając znaczenie takich działań w edukacji najmłodszych uczniów i zadeklarowali gotowość do współpracy przy rozwijaniu projektu na większą skalę – z udziałem kolejnych szkół w Bydgoszczy.

 

Każda z klas otrzymała własny zestaw maskotek STEAMowych, które przez cały rok będą obecne w salach lekcyjnych. Maskotki pełnią rolę nie tylko dekoracyjną – mają stać się codziennymi inspiratorami, które przypominają dzieciom o wartościach projektu: kreatywności, odkrywaniu i współpracy.

Maskotki w programie „STEAMowe Przygody Szkolniaka” nazywane są STEAMiakami i każda z nich symbolizuje inną dziedzinę STEAM:

  • Soso – reprezentuje naukę (Science), zachęcając do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi.

  • Tyty – symbolizuje technikę (Technology), inspirując do korzystania z narzędzi i technologii w twórczy sposób.

  • Eby – reprezentuje inżynierię (Engineering), motywując do projektowania i budowania.

  • Amo – symbolizuje sztukę (Arts), pobudzając wyobraźnię i kreatywność.

  • Mago – reprezentuje matematykę (Mathematics), ucząc logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.