STEAM’OWY TYDZIEŃ EMOCJI W 1B
Uczniowie klasy 1b przez cały tydzień realizowali projekt STEAM dedykowany emocjom. Uczyli się je rozpoznawać, nazywać, mierzyć ich intensywność oraz je regulować. Codziennie po przeczytaniu opowiadania poświęconemu jednemu uczuciu, analizowali je, szukali przyczyn, uczyli się je kontrolować odwołując się między innymi do swoich własnych doświadczeń. W czasie trwania projektu dzieci miały możliwość określić swoje emocje na „uczuciometrze”, wykonały „burzę w butelce” ułatwiającą zrozumieć mechanizm złości, odgrywały elementy pantomimy, uczyły się jak wyciszyć umysł, śpiewały piosenki o emocjach nie tylko w języku polskim, ale i angielskim. Oprócz tego, na lekcjach angielskiego dzieci wykonywały krótkie ćwiczenia komunikacyjne w których pytały się nawzajem o swoje samopoczucie i wyrażały własne emocje po angielsku, grały w różne gry językowe utrwalające nowo poznane słownictwo i opowiadały, jak by się czuły w określonych sytuacjach przedstawionych na materiałach wizualnych. Uczyły się również regulować swoje emocje mówiąc do siebie “Calm down”, “Breathe deeply” czy “Count to ten.” Na zakończenie projektu, uczniowie wykonali w grupach wizualizację wylosowanej emocji, następnie przedstawiły czego dowiedziały się na jej temat podczas „Tygodnia emocji”.