TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ - MIĘDZYKLASOWY PROJEKT JĘZYKOWY
W ramach Tygodnia Edukacji Globalnej uczniowie klas 2a, 2b i 4a wzięli udział w projekcie językowym „We are all different”. Jego celem było nie tylko rozwijanie języka angielskiego, ale także kształtowanie postaw otwartości, tolerancji i solidarności.
Lekcję otworzyło krótkie opowiadanie z Ulicy Sezamkowej o tytule "We're different. We're the same" - uczniowie wysłuchali go w formie wirtualnej książki wspieranej obrazem. Po historyjce dyskutowaliśmy o tym, co nas różni, a co mamy ze sobą wspólnego. Zgodnie stwierdziliśmy, że każdy z nas jest w pewnym stopniu inny i wyjątkowy, dzięki czemu jest pełen barw. Wszyscy natomiast zasługujemy tak samo na szacunek.
Następnie dzieci tworzyły własne postacie – każda z nich była oryginalna i odzwierciedlała kreatywność autorów. Na koniec wszystkie rysunki zostały umieszczone na dużym arkuszu papieru wokół globu, symbolizując różnorodność ludzi na świecie i naszą wspólną odpowiedzialność za planetę. Uczniowie opisywali swoje postacie w języku angielskim. Młodsi skupiali się na ich aspekcie fizycznym: kolorze, długości i strukturze włosów, budowie ciała, cechach szczególnych: "It's a girl. She's young and tall. She's got curly, dark hair and blue eyes. She's got glasses. She's happy." Starsi uczniowie nadawali swoim postaciom imiona, określali ich umiejętności, mocne i słabe strony, charakter i upodobania oraz opisywali ubiór: "It's Jimmy. He's a football player. He's very sporty and fast. He's got strong legs. Jimmy likes chicken and rice. He can speak Spanish. He's wearing a green T-shirt."
Dzięki tym ćwiczeniom uczniowie utrwalali słownictwo związane z opisywaniem osób, umiejętność budowania zdań w języku angielskim oraz poprawną wymowę. Jednocześnie uczyli się, że różnice między nami są czymś naturalnym i wartościowym. Praca zespołowa doskonaliła umiejętności społeczene - wzajemny szacunek i odpowiedzialność za wspólny efekt. Małe rączki trenowały sprawne posługiwanie się kredkami i nożyczkami. Projekt zachęcał do twórczego myślenia i wyrażania siebie poprzez sztukę i język.