Na lekcji geografii klasy 8 zajmowały się tematem "Ziemia globalna wioska". Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się czym jest globalizacja, poznali jej przyczyny i skutki oraz dowiedzieli się, jakie konsekwencje niesie za sobą globalizacja w kontekście całego świata. Następnie przy współpracy zespołowej uczniowie wykonali plakaty podsumowujące zdobytą wiedzę.
 
Na lekcji wychowawczej klasa 8a kontynuowała temat, zastanawiając się nad przyszłością, która budzi nadzieje na lepszy świat. Uczniowie wczuli się w rolę ekspertów i ekspertek do spraw wizji pozytywnej przyszłości. Określili kluczowe działania, które ich zdaniem byłyby realizowane w świecie, który skutecznie odpowiada na globalne wyzwania i potrzeby jego mieszkańców. Swoje pomysły umieścili na schemacie nawiązującym do mandali – harmonijnego symbolu świata. Mogli zaproponować działania o zasięgu lokalnym (takie, których potrzebuje np. ich miejscowość) i globalnym (takie, których potrzebuje cały świat). Na środkowym polu wpisali rok, którego dotyczy ich wizja przyszłości.
 
Ośmioklasiści zrozumieli, że świat jest pełen powiązań i jak decyzje jednych wpływają na życie drugich. Ich prace były wyrazem nadziei na lepsze jutro oparte na współdziałaniu i mądrym reagowaniu na wyzwania naszej planety.