TYDZIEŃ EUROPEJSKI - PODSUMOWANIE
Dnia 26 września obchodziliśmy po raz kolejny w naszej szkole Europejski Dzień Języków, który ponownie przerodził się w tygodniową zabawę z propozycjami konkursów, wyzwań i innych aktywności. Naszym celem jest uświadomienie społeczności szkolnej, że różnorodność językowa stanowi narzędzie, dzięki któremu możliwe jest osiągnięcie większego wzajemnego zrozumienia pomiędzy poszczególnymi kulturami.
Kolejne 5 dni od poniedziałku włącznie upłynęło nam pod hasłem pogłębiania wiedzy o krajach europejskich, które uczniowie samodzielnie wybrali za pomocą ankiety Forms. Większością głosów wyłoniono zwycięskie państwa:
- Poniedziałek - Wielka Brytania
- Wtorek - Ukraina
- Środa - Włochy
- Czwartek - Turcja
- Piątek - Grecja
Na korytarzach dominowały barwy narodowe i stylizacje inspirowane kulturą powyższych krajów, a na lekcjach dowiedzieliśmy się o przeróżnych ciekawostkach z nimi związanych często bazując na doświadczeniach samych uczniów i uczennic. Uczniowie biorący udział w zabawie byli codziennie nagradzani słodkim poczęstunkiem, który ufundowała Rada Rodziców, za co serdecznie dziękujemy.
Inną ciekawą propozycją na poznanie historii i geografii wybranych państw było podejmowanie wyzwań z aplikację Goosechase, którą należało zainstalować na telefonach komórkowych. Każda klasa tworzyła drużynę i przez tydzień przesyłała odpowiedzi na zaprojektowane pytania lub zadania. Czasami trzeba było zaobserwować coś w szkole, poszukać, wykonać zdjęcie albo i nagrać filmik. W rankingu szkolnym wyróżniły się klasy 6a i 8d zdobywając najwyższą ilość punktów.
Interesującym pomysłem było również pogłębianie wiedzy na temat potraw europejskich, które często jemy, a nie całkiem zdajemy sobie sprawę z tego, iż nie są to nasze tradycyjne potrawy. Uczniowie przygotowali kilkanaście prac opisujących głównie potrawy włoskie, ukraińskie, greckie i tureckie. Tu przyznaliśmy 3 pierwsze miejsca, 2 drugie oraz 2 trzecie. Zwycięzcom gratulujemy!
Oczywiście Tydzień Europejski przebiegał w atmosferze wspomnień o królowej Elżbiecie II. Niemal wszystkie klasy przygotowały prace na temat jej życia i działalności. Niektóre z nich przedstawiały ją w bardziej osobisty i humorystyczny sposób, bo przecież miała bardzo duże poczucie humoru i oprócz bycia królową była też bardzo miłą, starszą Panią. Z prac uczniów stworzono na korytarzach I i III piętra Galerię Portretów Królowej.
Nauczycielki Języków Obcych