Na lekcjach historii w naszej szkole uczniowie klasy VI wyruszyli w niezwykłą podróż – nie statkiem, lecz… projektem STEAM. Tematem działań było „Zaplanowanie wyprawy Krzysztofa Kolumba”.

 

Przez dwie lekcje uczniowie łączyli historię z nauką, technologią, inżynierią, sztuką i matematyką. Najpierw poznali przyczyny i skutki wielkich odkryć geograficznych oraz sylwetki żeglarzy przełomu XV i XVI wieku. Następnie zabrali się do pracy: projektowali mapy z trasą Kolumba, tworzyli zaproszenia do udziału w wyprawie w programie Canva, a także budowali papierowe modele słynnych statków: „Santa Maria”, „Nina” i „Pinta”. Nie zabrakło matematyki – uczniowie obliczali czas trwania podróży i rocznicę odkrycia Ameryki, a nawet planowali budżet rodzinnej wycieczki. Całość dopełnił aspekt artystyczny: estetycznie wykonane mapy i modele, które zaprezentowano na klasowej wystawie.

 

Projekt pozwolił połączyć wiedzę z różnych dziedzin i dał okazję do rozwijania kreatywności, współpracy i samodzielności. Dzięki takiej formie nauki historia okazała się nie tylko opowieścią o przeszłości, ale też inspiracją do poznawania świata i podejmowania własnych wyzwań.